TIP: Voorkom een dip

Geschreven door: Nora Schultz/Sure Connection   •   24 april 2015

Als je het lekker druk hebt, met opdrachten, of met klanten in de zaak, is het nog wel eens gemakkelijk om
acquisitie of marketing een beetje te vergeten.
Wanneer het lekker loopt wil je natuurlijk het liefst je aandacht besteden aan het tevreden maken en houden
van je bestaande klanten. En daarnaast heb je natuurlijk ook nog tijd nodig voor de administratie en andere
bijkomende zaken.

Maar er komt een moment dat je klaar bent met je lopende opdrachten. Of dat het opeens rustiger wordt in de zaak.
Wat doe je dan?

Als je dàn nog moet beginnen met acquisitie of marketing, ben je eigenlijk te laat. Dan valt er een gat. Misschien ook
wel financieel, zodat je je reserves moet gaan aanspreken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Begin dus op tijd met marketing en acquisitie. Pak tussendoor af en toe even de telefoon of stuur een mail naar die
ene interessante potentiële klant. Niet bellen als je moe bent, vind ik zelf. Dat kan die potentiële klant horen.
Stuur dan liever een leuke, enthousiaste mail.
Als je een winkel of horeca-gelegenheid hebt, kun je maanden van tevoren alvast nadenken over leuke acties in
verband met bijvoorbeeld feestdagen, een jubileum, het lekker weer dat eraan komt, of juist de winter. Als je op
tijd begint met nadenken, dan heb je daar straks baat bij.
Kortom, onze tip van deze keer is: begin op tijd en denk vooruit, om een dip te voorkomen. Maar af en toe een
rustig weekje is ook wel eens lekker, natuurlijk.