Waar zijn we mee bezig?

Geschreven door: Nora Schultz/Sure Connection   •   2 april 2015

Waar zijn we mee bezig?
Iets wat de lezer zich misschien afvraagt: wat doet Shore Connection zoal?
Maar ook iets waar wij regelmatig bij stilstaan, aangezien we op dit moment met zóveel verschillende dingen bezig zijn, dat het belangrijk is om overal goed aandacht aan te besteden en te zorgen dat alle klanten voldoende aandacht krijgen.

Deze week is heel leuk, interessant en divers.
Zo zijn we met 4 verschillende websites tegelijk bezig: een website voor een marketingbedrijf dat net is opgezet is bijna af; de website voor een aannemer is ook bijna klaar; we zijn net begonnen met een website voor een filmregisseur; en de site voor een waxsalon begint ook vorm te krijgen. Om goed overzicht te houden, schrijven we alles op wat er nog moet gebeuren per website en bundelen we alle e-mails in aparte mappen, zodat we straks in één keer alles door kunnen lopen om te zorgen dat alles waar de klant om heeft gevraagd, ook daadwerkelijk is gedaan.

Verder hebben we een verzoek gehad om een bestaand logo te bewerken. Het logo moet moderner en frisser gemaakt worden, maar het moet ook zo bewerkt worden dat het goed te gebruiken is voor verschillende uitingen. Een logo moet altijd helder en duidelijk blijven in verschillende stijlen. Gelukkig weet Lisa precies waar je rekening mee moet houden bij het maken van een logo.

Een leuk klusje tussendoor was het redigeren van teksten voor een nieuwsbrief. Nieuwsbrieven, blogs en andere uitingen zeggen natuurlijk veel over de onderneming en zijn een leuke, persoonlijke manier om je klanten en andere relaties te benaderen en te informeren. Je wilt geen anonieme, gezichtsloze onderneming zijn. Je wilt je relaties vertellen waar je mee bezig bent en leuke, interessante informatie delen. Dan is het natuurlijk ook wel belangrijk dat je dat op een goede, professionele manier doet.
Als je onzeker bent over teksten schrijven, dan is het een goed idee om er iemand anders naar te laten kijken. Gaat het alleen om de stijl en de toon, dan kun je iemand vragen wiens mening je waardeert. Gaat het ook om spelling, taalgebruik, etc. dan kun je een tekstschrijver vragen er even kritisch naar te kijken. Je wlit naturlik cheen text fol taalvouten rontstuuren.

Een laatste opdracht waar we deze week mee bezig zijn, is een marketingplan voor een grote keten. Ontzettend leuk om te doen! Het is een zaak waar we allebei al jarenlang heel graag komen en altijd veel ideeën over hebben gehad. De eigenaar stond gelukkig open voor onze ideeën en na 2 gesprekken en extra onderzoek, zijn wij bezig met het uitwerken van een plan. Uiteraard moeten het allemaal goede, originele, praktische en betaalbare ideeën zijn. De klant heeft er niks aan als je met allemaal ideeën komt die ze zelf ook al hadden bedacht, of als het ze handen vol geld gaat kosten. De kunst is om je echt te verdiepen in de klant, het persoonlijk te maken en praktisch toepasbaar. Dat vinden we ontzettend leuk om te doen en hopelijk zal onze klant blij zijn met onze ideeën en zien we ze straks terug.

Heb je nog ergens vragen over of wil je weten of wij bepaalde zaken ook kunnen uitvoeren?
Vraag het ons gerust!