Het belang van vindbaarheid
EEN VINDBARE SITE DOOR SEARCH ENGINE OPTIMIZATION (ZOEKMACHINEOPTIMALISATIE)
Met ‘zoekmachine’ bedoelen we eigenlijk Google, want meer dan 90% van de zoekopdrachten op internet wordt via Google uitgevoerd. En Google heeft zo nogal zijn eigen regels over welke websites hij weergeeft in de zoekresultaten. Tja, je moet iets bedenken om de 1.71 miljard websites die er momenteel bestaan te rangschikken, toch?
Dat de meeste mensen in de zoekresultaten niet verder kijken dan de eerste pagina is bekend: 28% klikt op het eerste organische zoekresultaat, 16% op de tweede, 11% op de derde. Moet jij maar eens bedenken wat er overblijft als je op de derde pagina staat.
Maar goed, niet iedereen kan bovenaan komen in de zoekresultaten! Dat snappen we ook wel. En heel veel geld tegen Ads aangooien is iets dat Google natuurlijk graag wil, maar wat niet per se nodig is, in onze opinie. Google verandert de regels voor SEO zo’n 500-600 keer per jaar. Maar desondanks blijven de belangrijkste spelregels zo’n beetje hetzelfde.
Wil jij een vindbare website? Als je een website door ons laat maken kunnen we SEO erbij opnemen, in omvang afhankelijk van hoe belangrijk jij vindbaarheid vindt. Onze kennis van de basis SEO regels is goed, maar we werken ook samen met een SEO expert voor het serieuzere werk.
-
70-80% van de gebruikers negeren gesponsorde zoekresultaten (SEA).
-
60% van de gebruikers klikt op 1 van de top 3 zoekresultaten, maar 21% klikt op meerdere opties.
-
70% van de zoekopdrachten bestaat uit minimaal vier woorden (long tail keywords).
-
Goede SEO kan wel een jaar duren.
Blogs over SEO
Tips voor pakkende websiteteksten
Tips voor pakkende websiteteksten Geschreven door: Nora Schultz/Sure Connection • 18 juni [...]
Nieuwe branding!
Nieuwe branding! Geschreven door: Nora Schultz/Sure Connection • 20 mei 2019 [...]
Website stap 4: wat zie je niet?
Website stap 4: wat zie je niet? Geschreven door: Nora Schultz/Sure Connection [...]
Website stap 3: Content, waar moet je aan denken?
Website stap 3: Wat is content en waar moet je aan denken? [...]