Ben jij wel trots? Doe er iets aan!
Geschreven door: Nora Schultz/Sure Connection • 16 maart 2022
Stralend trots. Berentrots. Megatrots. Voel jij dat wel als je iemand een link naar je website stuurt? Als je een mail stuurt, staat je logo dan in je handtekening? Stralen je teksten hetzelfde enthousiasme uit als wanneer je een vriend vertelt over je bedrijf? Zo niet, dan moet je daar echt iets aan doen!
Je bent als ondernemer ongetwijfeld trots op je bedrijf. Je werkt er hard aan, hebt allerlei ideeën en je kunt jezelf nauwelijks bijbenen. Dan ligt het op de loer dat je je website al een tijdje niet hebt bijgewerkt, je logo nog hetzelfde is al toen je je bedrijf begon en je al zeker 2 jaar je eigen webteksten niet meer hebt doorgelezen, toch?
Heb je ook een website?
Als een potentiële klant vraagt: “Heb je ook een website?”, begint je antwoord dan met “Ja, maar…”? Ja maar je moet er niet te veel op letten, want hij is een beetje oud. Ja maar ik moet er nodig wat aan doen. Ja maar mijn nieuwste producten staan er nog niet op, die promoot ik alleen op Instagram. Of een andere “ja,maar”, je kent er zelf vast genoeg.
“Het voelt niet goed, het past niet, ik ben niet trots.”
Dat doet pijn, toch? Je ondernemershart baalt ervan dat je geen tijd hebt, niet weet waar je moet beginnen, of gewoon niet weet hoe je je verhaal nou echt perfect in beeld kan vangen. Maar echt, maak er tijd voor! Doe er wat aan. Want die schaamte, die durf die je mist om je bedrijf echt te promoten, die kost je klanten. Als jij het al voelt, hoe denk je dan dat het op anderen overkomt?
We zijn er zelf ook schuldig aan
Zo’n beetje iedere 2 jaar doen wij wel weer iets aan rebranding voor Sure Connection. En jij denkt nu, ja, lekker makkelijk, jullie kunnen dat zelf! Maar het is moeilijk voor jezelf, hoor. Beetje boehoe-verhaal, maar we horen van de beste schrijvers dat ze over zichzelf schrijven moeilijk vinden. De beste designers voelen toch een druk om een spetterend en knetterend logo te maken. En webbouwers, ja man, die site moet perféct zijn!
Vaak maken we een logo of een site of een tekst voor een klant waarna we denken: “Die willen we zelf ook!” En dan gaat er weer iets op de schop, want het moet allemaal wel goed passen bij waar we op dat moment staan. Als bedrijf, als ondernemers, en als mensen. Het is soms best een hoop werk. Zucht. Maar dan zijn we weer helemaal trots omdat het allemaal weer klopt. Worth it!
“Alles wat je aandacht geeft, groeit!”
Je kunt natuurlijk ook niet alles tegelijk. Wij niet, jij niet, niemand kan dat. We hebben maar zoveel handen en zoveel tijd. We hebben al zo vaak ondernemers horen zeggen: “ik wou dat er meer uren in de dag zaten!” Hahaha, herkenbaar?
Maar dat is niet zo. Balen! Dus, wat doen we daaraan? Prioriteiten stellen. Accepteren dat een flink deel van je werktijd aan onbetaalde uren voor je eigen marketing besteed moeten worden. Of het uitbesteden zodat het je minder tijd kost. En meer oplevert.
Mooi compliment van een trotse klant
“Deze samenwerking heeft ons veel opgeleverd: we beschikken nu over Bonte Bij-eigen professionele visuals waar we trots op zijn.
Sure Connection is een professionele en deskundige club met wie het ook nog eens prettig samenwerken is!”
– Bonte Bij / Jon de Vries, eHRM Projectmanager –
– Growkit van ToshiFarm –
Waar ben jij trots op? Of juist niet?
Als jij niet vol trots je site, logo, teksten de wereld in stuurt, doe er dan wat aan. Want trots zijn op de uitstraling van het bedrijf waar jij zo hard voor werkt is zo belangrijk. Zoals we wel vaker zeggen: je kan nog zo’n goed verhaal hebben, maar als niemand er iets van weet (omdat jij je niet durft te laten zien) dan is dat doodzonde van al je moeite. Ga ervoor!
Op onze site vind je een gratis ebook over content, een checklist voor je huisstijl en marketingtips. Doe er je voordeel mee en kijk eens of je uitstraling nog wel past. Succes!