DE UITDAGING:
Een unieke visuele identiteit ontwikkelen
HOE PAKTEN WE DAT AAN?
Self Driving Challenge
WAAR JONG TALENT EN SMART MOBILITY SAMENKOMEN
Voor Self Driving Challenge maakten we:
De Self Driving Challenge biedt jong talent een half jaar lang de kans om hun skills op het gebied van smart mobility verder te ontwikkelen. Een uniek project, waarbij studententeams met elkaar de strijd aangaan door hun zelfrijdende voertuig te laten racen op het circuit.
Sure Connection mocht voor hen een nieuw logo met complete huisstijl ontwikkelen, dat liet zien dat de Self Driving Challenge gaat om innovatie en dynamiek. We hebben het logo heel fris en simpel gehouden en gewerkt met een herkenbaar, maar krachtig kleurenpalet.
Na de ontwikkeling van de huisstijl en het opstellen van een huisstijlhandboek, mochten we de huisstijl doorvoeren in diverse uitingen die tijdens de events gebruikt werken, zoals een roll-up banner, spandoeken, vlaggen en reclameborden. Bovendien hebben we de tshirts en petten voor de diverse teams ontworpen.
De samenwerking met SDC ging heel prettig. Er was een strakke deadline, maar voldoende ruimte voor een goede briefing vooraf en feedback tijdens het ontwerp proces. Voor de promotionele uitingen kregen wij lekker de ruimte voor onze creatieve ideeën en werden deze enthousiast otvangen.
Het resultaat is een zeer duidelijk en herkenbare huisstijl, waar zowel het team van SDC als wij erg trots op zijn!
Het resultaat
“Met maar 3 weken tijd om vanaf scratch een huisstijl voor de Self Driving Challenge te ontwikkelen,
is het dankzij Lisa’s creativiteit en flexibilieit toch gelukt. Ze luistert goed naar je wensen en denkt met je mee. Met het resultaat kunnen we onze website en socials weer een upgrade geven.
Ik kijk alweer uit naar de volgende keer samenwerken!”
– Self Driving Challenge / Odiel Mennink, Communicatie & PR –