Over Nora en Lisa Schultz
HET DYNAMISCH DUO!
Wij, Nora en Lisa Schultz, zijn zussen en werken al heel wat jaartjes samen. In 2012 zijn we samen dit bedrijf begonnen, omdat we onze talenten wilden bundelen en mooie dingen willen maken voor onze klanten, zoals logo’s, huisstijlen, teksten en websites, waar ze super trots op zijn! We vinden vooral professionele en enthousiaste zichtbaarheid heel belangrijk, want je kunt nóg zo’n leuk idee hebben, maar als niemand ervan weet doe je het eigenlijk voor niks en dat is zo zonde!
Lisa is al sinds 1998 grafisch ontwerper. Haar specialisaties zijn logo’s, complete huisstijlen en webdesign. Onze klanten vinden haar creatief en meedenkend.
Nora is dol op taal en is een tekstschrijver met kennis van marketing en SEO. De juiste woorden om het verhaal te vertellen, het gevoel met een doel, in het Nederlands – haar moedertaal – en het Engels – haar vadertaal. Ze komt tot de kern van je boodschap en helpt je teksten begrijpelijk en bondig te maken.
Als we enthousiast worden van jouw bedrijf, product of dienst, en er is een klik, dan denken we heel graag met jou mee hoe we je zaak het beste kunnen promoten en bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht kunnen komen. Wie kunnen we blij maken met waar jij voor staat? Wie is je doelgroep en hoe kunnen we die het beste bereiken? Laten we ervoor gaan!
Wij werken met enthousiaste en gedreven superondernemers (ook beginnend) die willen herpositioneren of internationaliseren.
LISA’S ACHTERGROND
In 1999 rondde ik mijn opleiding Bedrijfspresentatie, met een specialisatie in vormgeving, aan de Hogeschool Holland af. Ik combineer nog altijd de drie belangrijkste pijlers: marketing, communicatie en vormgeving. Ik ben een resultaatgerichte ontwerper met een sterk commerciële inslag. Na mijn opleiding werkte ik enige tijd als grafisch ontwerper bij een groothandel in relatiegeschenken en daarna vele jaren in de fotografie. Daar heb ik nog steeds veel liefde voor. Ik combineer grafisch ontwerp dan ook graag met fotografie in drukwerk en in webdesign. Ik zet mijn synesthesie (het zien van kleuren en vormen als je woorden en namen hoort) graag in voor een passende en professionele huisstijl voor klanten.
- Barst van de ideeën
NORA EN LISA ALS TEAM
Wij wilden vroeger al samen een winkeltje beginnen, liefst onder de trap. Zo verkochten we tekeningen en plastic zakjes aan onze ouders voor 10 cent. Later leerden we veel van die ouders door in hun bedrijf te werken. Daar leerden we alles over de vrijheid en verantwoordelijkheid die bij een eigen bedrijf komen kijken. In 2002 richtten we samen een stichting op, Stichting Smiles, die ons deed inzien wat een goed team we zijn. We werken met veel plezier samen en vullen elkaar goed aan. Lisa is meer een gevoelsmens, Nora is pragmatischer. Ook bij Sure Connection vullen we elkaar goed aan, nu met woord en beeld. Met onze gecombineerde kennis, werkwijze en inzet, willen we klanten helpen hun verhaal goed neer te zetten en meer klanten aan te trekken.
NORA’S ACHTERGROND
Ik ben de woordennerd van ons duo. Gek op lezen en schrijven, over zoveel mogelijk verschillende onderwerpen. Ik verdiep me graag in de persoon waar ik voor schrijf en natuurlijk ook in de persoon die het gaat lezen. Wat een tekst doet is voor mij heel belangrijk. Hoe maak je iemand enthousiast om die volgende stap te zetten? Informeren en enthousiasmeren, dat zijn de kernwaarden van mijn teksten.
Als oudste van twee dochters met een Amerikaanse vader en Nederlandse moeder heb ik vanaf mijn geboorte Amerikaans geleerd. Het is voor mij mijn vadertaal, zoals Nederlands mijn moedertaal is. Met veel affiniteit en liefde voor taal, en mijn tweetalige opvoeding, ben ik een natuurlijke en bekwame vertaler en tekstschrijver in beide talen.
ACHTERGROND
Heel lang geleden heb ik de opleiding Cultuur & Beleid afgerond. Het plannen en organiseren van culturele activiteiten speelde hier een grote rol. Uiteindelijk koos ik voor de specialisatie “internationale filmfestivals” en liep ik 4 maanden stage bij het London Film Festival. Door mijn lange loopbaan bij een fotopersbureau heb ik enorm veel commerciële ervaring opgedaan. Ik vind “verkopen” nog altijd leuk om te doen, omdat je een goed product of dienst echt vanuit je hart kunt overbrengen aan mensen. Hun leven kan er beter van worden!