Maandag is donkerblauw
Geschreven door: Lisa Schultz/Sure Connection • 3 mei 2017
Ik beleef mijn hele leven al dingen in kleur; de dagen van de week, namen, muziek en geuren. Best handig als je later een grafisch ontwerper en vormgevingscoach blijkt te zijn geworden!
In deze blog wil ik je wat meer vertellen over het gebruik van kleur.
Zo wandelde ik een paar weekends geleden over het Zeeuwse strand.
Mijn kinderen dachten dat ik nog 24 was en we renden al 20 minuten onafgebroken door de duinen om monstertje te spelen. Ik was wel even toe aan een kopje koffie! Een knuffel in een kopje :)
Ik zag 1 strandtent; dat moest hem dus wel worden. Maar ik aarzelde…. was die niet iets te chiq? Hey, waar kwam deze vraag vandaan? Waarom dacht ik dat dit een chique tent was, en niet de geschikte plek om even met kleine kinderen een simpel kopje koffie te drinken en een bordje patat te bestellen? Ik bleef even staan in de heerlijke lente-zon en liet het beeld van de strandtent op me inwerken. Ja! Zeker het kleurgebruik! Dat deed het hem voor mij.
Diep-donkerblauw in combinatie met volmaakt wit. Chiq dus.
Omdat ik niet van plan was om nog verder te lopen of te rennen, gingen we toch naar binnen. Bovendien was ik ook wel benieuwd of de eigenaren de sfeer die ze uitstralen, binnen in het interieur ook goed hadden doorgevoerd. Ik was blij verrast! Ja, de binnenkant klopte helemaal met wat ik had gehoopt aan te treffen, maar niet helemaal met wat ik had verwacht. Het was netjes en een beetje chique ingericht, maar de drempel was erg laag, het was gezellig en losjes en de prijzen waren ook prima.
Maar hoe vaak krijg je als ondernemer de kans dat als een potentiële klant twijfelt over je uitstraling en niet denkt dat jij bent wat ze zoeken, dat ze dan toch iets bij je komen kopen…. Niet vaak! In vele gevallen: nooit.
Dus denk heel goed na over je kleurgebruik. Onderschat niet welke indruk het maakt bij je potentiële klanten. Voldoe aan hun verwachtingen, terwijl je tegelijk een stukje van jezelf erin verwerkt. Moeilijk te realiseren? Daarom zijn er ontwerpers, consultants en coaches. Zij voelen wat werkt en wat bij je past. Omdat ze leven in kleuren.
Lees meer over de betekenis van kleuren in de blog die mijn compagnon schreef voor onze klant Locals Amsterdam, op http://www.localsamsterdam.com/winactie-sugarz-jewelry-en-de-betekenis-van-kleuren/