Nieuwe branding!

Geschreven door: Nora Schultz/Sure Connection   •   20 mei 2019

Een gloedjenieuwe website, een nieuw logo, nieuwe huisstijl en duidelijkere boodschap. Hoe dat zo?

Een nieuwe naam

Een tijdje geleden besloten we onze bedrijfsnaam te veranderen. Bij de oprichting in 2012 gingen we voor de naam Shore Connection. We wilden naast vertalingen, teksten en design, ook product introducties doen. Dus producten die in Amerika en Engeland wel verkrijgbaar zijn, maar hier niet, naar Nederland brengen, en andersom. Vandaar de naam Shore Connection, het verbinden van kusten.

Vreemd genoeg is dat er gewoon nooit van gekomen. Vanaf het begin kregen we het opeens druk met websites. Iets wat we wel wilden doen, maar niet als core business. Na een aantal websites te hebben gemaakt vonden we dat steeds leuker worden en leerden we er is rap tempo enorm veel bij. Websites, teksten, vertalingen, design en organische marketing zoals wij het noemen, waren de zaken waar we het meeste mee bezig waren.

Een paar maanden geleden besloten we om onze naam te veranderen naar Sure Connection, omdat wij met onze klanten een échte verbinding willen maken en zorgen dat zij weer met hun klanten een echte, oprechte verbinging maken.

Nieuwe boodschap

Bij het bespreken van de redenen achter onze nieuwe naam, ontdekten we ook dat onze boodschap veranderd was. Niet alleen wilden we het verhaal van een onderneming vertellen in woord en beeld, maar we wilden ook iets doen met dat verhaal! Want alleen aan een goed verhaal heb je niks. Je moet het ook delen.

We pasten onze boodschap aan naar 'het verhogen van de zichtbaarheid van een onderneming'. Zo konden we nog steeds design en teksten combineren met online en offline marketing, maar nu met een duidelijkere boodschap.

Dan ook maar een nieuwe website

Als blijkt dat je een nieuwe, betere boodschap hebt, blijkt soms opeens ook dat je huidige website gewoon niet meer bij je past. Onze site was vrij zacht, met veel natuur en veel over woord en beeld. Maar van het verhogen van de zichtbaarheid werden we helemaal enthousiast! In combinatie met het bespreken van onze doelgroep (dus onze ideale klant die we met onze boodschap willen aanspreken) kwamen we op enthousiaste, professionele ondernemers, beginnend en gevestigd, die meer zichtbaarheid voor hun bedrijf willen.

Daar wilden we onze uitstraling helemaal op aanpassen. Enthousiasme, zin om aan het werk te gaan, houden van het zelfstandig ondernemerschap. Power!
Dus, we keken elkaar aan en wisten dat de lange weg van het maken van een eigen nieuwe site voor ons lag. Met een grote glimlach gingen we aan de slag. Bij het maken van een aantal gave website de afgelopen tijd zagen we wat er allemaal mogelijk was geworden. WordPress ontwikkelt zich heel snel en we waren best wel jaloers op de sites die we hadden gemaakt! Als je begrijpt wat ik bedoel...

Logo en huisstijl

Bij een nieuwe naam, nieuwe site en nieuwe boodschap hoort natuurlijk ook een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Lisa blij, die kon weer lekker aan de slag. We hadden een goed idee voor ogen over wat we wilden en we hadden recentelijk wat werk gezien van de zeer getalenteerde Xaf Sarkol (je kunt haar vinden op Instragram).

We vroegen Xaffie of ze voor ons een illustratie voor het logo wilde maken en gelukkig wilde ze dat. Dankzij Xaffie is ons logo super tof en persoonlijk geworden!

Live

Vandaag gaat de website live. We hebben nog wat hele goede feedback gekregen maar zijn ook heel benieuwd wat jij ervan vindt! Spreek het je aan? Begrijp je de boodschap? Word jij ook enthousiast? Mail naar info@sureconnection.nl en laat het ons weten!