WIJ ZIJN
SHORE CONNECTION.

Zit je vol met ideeën, maar heb je geen tijd om ze uit te voeren? Of heb je juist een gebrek aan ideeën over hoe je meer klanten kunt aantrekken? Laat ons je helpen!
Wij helpen jou met het verhaal van jouw bedrijf, product of dienst te vertellen - met de juiste woorden & beelden, aan de juiste mensen.
Bel Lisa: 06-2468 93 74 | Bel Nora: 06-1020 79 10 info@sureconnection.nl
Back to top

Zoom uit voor het grotere geheel

Sure Connection / Tips  / Zoom uit voor het grotere geheel

Zoom uit voor het grotere geheel

De zomerperiode is voorbij. Ben je ook zo blij? En teleurgesteld tegelijk…

 

Natuurlijk, het wordt weer kouder. Niet meer zoveel op terrasjes zitten, niet meer zweten op het strand, weer een jaar wachten voor je op vakantie mag.

 

Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen. Er zijn er ook die niet houden van het strand, niet op vakantie zijn geweest, of in november alweer de volgende vakantie hebben gepland. Maar, de zomer… je snapt wat ik bedoel.

 

Wat werk betreft ben ik heel blij dat de zomer voorbij is. Ik kan er slecht tegen als iedereen op vakantie is, niemand de telefoon opneemt en alle projecten ‘over de zomer heen’ worden getild. Het lijkt vaak alsof er niks gebeurt in de zomer! Dat is natuurlijk niet waar. Er was genoeg werk te doen de afgelopen maanden, maar toch vind ik het heerlijk als iedereen weer terug is.

 

Een van de gevolgen als het wat rustiger is, is dat je je blind kunt gaan staren op de korte termijn. Komt er in augustus wel genoeg geld binnen? Krijg ik wel genoeg nieuwe klussen om bezig te blijven in september? Wanneer kan ik eindelijk dat project afronden?

 

Wat ik in augustus heb geleerd, is om me niet blind te staren op de korte termijn. Om wat stappen naar achteren te doen en te kijken naar het grotere geheel. Naar de komende 3 maanden of zelfs het komende half jaar. Hoe ziet dát eruit? Heb ik dan genoeg werk, genoeg inkomen?

 

Gelukkig wel! Maar ik had het nodig om even dat overzicht te krijgen.

 

Ik denk dat veel ondernemers de neiging hebben om te kijken naar de korte termijn, naar deze maand, soms zelfs alleen naar deze week! Maar als je kijkt naar de langere termijn, kun je ook veel beter een strategie bepalen en kijken welke stappen je moet nemen om succesvol te blijven of succesvoller te worden. Dat soort dingen hebben nu eenmaal tijd nodig. Je wilt relaties met je klanten aangaan voor de langere termijn, je wilt graag dat ze tevreden zijn met je product of dienst en dat ze terug blijven komen, of je aanraden aan anderen. Daarvoor moet je juist kijken naar die langere termijn, die stap terug doen, het overzicht krijgen.

 

Hoe ervaar jij dat?

 

Waar staar jij je blind op? En lukt het je om wat uit te zoomen en te kijken naar het grotere geheel? Verandert dat jouw kijk op dingen?

 

Ik ben benieuwd!

 

Reacties zijn natuurlijk welkom.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.